Jaké jsou výhody raných jablek?

Zelená, červená, žlutá, kyselá, sladká – to vše je o jablku. Jablko je nejběžnějším ovocem, které jíme po celý rok, roste na každé zahradě. Jablko je nejen chutné, ale také zdravé. Všechny přednosti ovoce jsou přitom zachovány jak v čerstvé, tak v tepelně upravené podobě.

Jaké jsou výhody jablek?

Toto je celá zásobárna zdraví:

Vitamíny – C, B1, B2, B3, B5, B6, B9, P, E, K, které příznivě působí na oběhový systém, trávení a nervový systém. Pomáhá normalizovat krev a nitrooční tlak. Podílet se na očistě těla od škodlivých metabolických produktů a zvýšit imunitu.

Minerální složení – jablko obsahuje 27 makro- a mikroprvků jak v dužině, tak ve slupce ovoce. Jedná se o mangan, draslík, fosfor, vápník, hořčík, sodík, železo, zinek atd. Minerály se podílejí na regulaci hladiny glukózy a cholesterolu, na syntéze hemoglobinu a posilují imunitní stav.

Jablka obsahují esenciální aminokyseliny, polynenasycené mastné kyseliny omega-3 a omega-6, třísloviny, vlákninu, pektin, kvarcetin atd.

Omega-3 a -6 – posilují imunitní systém a urychlují metabolické procesy. Odstraňte metabolické produkty, zlepšujte stav pokožky, vlasů a
hřebíky Snižte hladinu cholesterolu a podpořte hubnutí. Zabraňuje vzniku zánětlivých procesů, posiluje kostní skelet při osteoporóze. Zabraňují cukrovce, onemocněním vznikajícím v důsledku aterosklerózy a zahušťování krve. Zlepšuje duševní schopnosti, koncentraci, paměť, odolnost vůči stresu.

Vláknina příznivě působí na činnost trávicího traktu – podílí se na vylučování toxických látek, zlepšuje trávení potravy, podporuje činnost střev.

Pektin je ve vodě rozpustná vláknina. Je to potrava pro prospěšné bakterie, které pracují na udržení lidského zdraví. Je to enterosorbent, absorbující toxické látky. Vzhledem k tomu, že pektiny nejsou v těle absorbovány, uvolňují se spolu s toxickými látkami.

Pektin podporuje hubnutí tím, že stimuluje odbourávání tuků, snižuje chuť k jídlu a zrychluje metabolismus. Snižuje riziko rozvoje
onkologická onemocnění. Podporuje omlazení organismu. Udržuje kožní turgor, snižuje tvorbu vrásek. Snižuje
projevy alergií u dospělých a dětí.

READ
Jak zalévat sazenice, pokud spadnou?

Udržuje hladinu glukózy v krvi při cukrovce. Působí jako protizánětlivé činidlo. Quercetin je přírodní antioxidant a má silné antioxidační a protizánětlivé vlastnosti. Je to silnější antioxidant než vitamín C, E nebo beta karoten. Quercetin má protinádorové vlastnosti, zabraňuje šíření rakovinných buněk a růstu nádorů.

Podílí se na prevenci a léčbě stavů, jako je Alzheimerova nebo Parkinsonova choroba. Quercetin zabraňuje akutním i chronickým zánětům, má antialergenní a antibakteriální vlastnosti. Pomáhá při artritidě, hnisavých zánětlivých onemocněních, erozích a vředech ústní sliznice, parodontóze, prostatitidě a infekcích urogenitálního systému.
Quercetin také pomáhá v boji proti virům. Působí příznivě na kardiovaskulární systém a pomáhá snižovat krevní tlak.

Jablko má blahodárný vliv na celý organismus. Snižuje tukové zásoby, odstraňuje špatný cholesterol, což je prevence kardiovaskulárních onemocnění. Jablka mají také nízký glykemický index, což znamená, že nezpůsobují zvýšení hladiny cukru v krvi. Mají antitoxické, antibakteriální a antivirové vlastnosti, pomáhají snižovat krevní tlak a posilují imunitní systém. Snížit riziko vzniku rakoviny.

Snižují hladinu kyseliny šťavelové v ledvinách, zabraňují tvorbě kamenů v nich, odstraňují přebytečné soli z těla. Působí blahodárně při nespavosti, depresích, přepracování. Na různá poranění kůže – zánětlivá onemocnění, různé rány, popáleniny – urychlují jejich hojení. Tradiční čínská medicína věří, že jablka normalizují funkci slinivky břišní a žaludku, vyživují srdeční sval, pomáhají při průjmech, zmírňují horečku z přehřátí, zahánějí žízeň, zmírňují intoxikaci alkoholem.

Jablka působí zejména na dýchací ústrojí – zvyšují odolnost proti prachu a tabákovému kouři a při znečištění ovzduší olovnatými solemi. Snižte riziko rakoviny plic. V případě nadměrné konzumace slaných potravin pomáhají jablka odstranit přebytečnou sůl. Navzdory obrovskému množství pozitivních vlastností mohou jablka v některých případech negativně ovlivnit tělo.

Individuální nesnášenlivost se projevuje velmi zřídka.

Jablečná dužina obsahuje poměrně velké množství kyselin, které zase dráždivě působí na sliznice žaludku, střev a močových cest. Proto, pokud máte gastritidu, peptické vředy, pankreatitidu, kolitidu, střevní poruchy a další onemocnění gastrointestinálního traktu, poruchy urogenitálního systému v akutní fázi, měli byste se zdržet konzumace jablek.

Při konzumaci čerstvé mohou způsobit zvýšenou tvorbu plynů. V takovém případě odstraňte slupku nebo jablko upečte.

Do monodiety je také třeba pečlivě vybírat jablka, protože nadbytek vlákniny obsažený v těchto ovocích může způsobit zhoršení kolitidy nebo gastritidy.

Jablečná semínka obsahují jód, který je pro tělo prospěšný. Obsahují ale kyselinu kyanovodíkovou, která má na tělo špatný vliv. Proto můžete konzumovat nejvýše 5 semen denně.

Jablečná slupka obsahuje velké množství užitečných látek, ale jablka je nutné před konzumací důkladně omýt.

Jezte „omlazující“ jablka a buďte zdraví!

Materiál zpracovali specialisté z Voroněžského regionálního klinického centra pro veřejné zdraví a lékařskou prevenci v rámci národního projektu „Demografie“

READ
Co se stane, když si mastnotu z vlasů nesmyjete?

Jaké vitamíny se nacházejí v jablkách a jak jsou užitečné

O čem to mluvíme? Jablka obsahují mnoho vitamínů a minerálů. Při výběru jablek vyvstává mnoho otázek: je možné, aby je diabetici jedli, kyselé nebo sladké, jaká barva ovoce je užitečná.

Co bych měl hledat? Abyste z ovoce měli co největší užitek, měli byste jablko jíst pomalu. V tomto případě mají organické kyseliny čas na potlačení bakterií v dutině ústní. Což má zase blahodárný vliv na stav chrupu.

Na jaké vitamíny a minerály jsou jablka bohatá?

Nejcennější složkou tohoto ovoce je jádro a semena obsahující značné množství pektinu. Je známo, že při konzumaci 15 gramů pektinu denně (například ze 2-3 čerstvých jablek) dochází k pročištění organismu a snížení rizika mnoha onemocnění.

Na jaké vitamíny a minerály jsou jablka bohatá?

Ale tyto plody obsahují nejen pektin, ale i další užitečné látky. Podívejme se, jaké vitamíny se nacházejí v jablkách. Plody pěstované pod jasným sluncem jsou nejbohatší na zdravou organickou hmotu.

Například jablko obsahuje hodně vitamínu C, který se podílí na metabolických procesech, odstraňuje volné radikály z těla a pomáhá udržovat mladistvou pleť. Navíc v kombinaci s rutinem / kvercetinem (skupina P) posiluje a tonizuje stěny kapilár cév.

Čím je odrůda jablka kyselejší, tím má více vitamínu C, který se hromadí pod slupkou, proto je lepší jíst plody neoloupané. Pokud k řezání použijete nůž z nerezové oceli, sníží se ztráta užitečného. Elegantním řešením je navlhčit nakrájené klínky citronovou šťávou.

Nutriční hodnota (ve 100 g) ovoce se slupkou / bez kůry

  • Energetická hodnota – 52/48 kalorií.
  • Bílkoviny – 0,26 / 0,27 gramů.
  • Tuky – 0,17 / 0,13 gramů.
  • Sacharidy – 13,81 / 12,76 gramů.
  • Vláknina – 2,4 / 1,3 gramu.

Vitamíny

Vitamín C – 4,6 / 4,0 mg.

Vitamín B1 (thiamin) – 0,017 / 0,019 mg.

Vitamín B2 (riboflavin) – 0,026 / 0,028 mg.

Vitamin B3 (niacin) – 0,091 / 0,091 mg.

Vitamin B6 – 0,041 / 0,037 mg.

Vitamín B9 (kyselina listová) – 3/0 mcg.

Vitamín A – 54/38 mcg.

Vitamin E – 0,18 / 0,05 mg.

Vitamín K – 2,2 / 0,6 mcg.

Na jaké vitamíny a minerály jsou jablka bohatá?

Minerály

  • Vápník – 6/5 mg.
  • Železo – 0,12 / 0,07 mg.
  • Hořčík – 5/4 mg.
  • Fosfor – 11/11 mg.
  • Draslík – 107/90 mg.
  • Sodík – 1/0 mg.
  • Zinek – 0,04 / 0,05 mg.
READ
Co má rád květ chlorofytu?

Zdravý člověk je šťastný člověk, a proto je tak důležité sledovat své zdraví a výživu. Abychom vám pomohli, sestavili jsme výběr užitečných materiálů, dokumentů a kontrolních seznamů, které prokázaly svou účinnost.

A ano, je to zdarma! Upřímně vám chceme pomoci zlepšit vaše zdraví a stát se šťastnějšími prostřednictvím nutriční korekce:

Odrůdy jablek Golden, Antonovka, Red Delicious, Golden Delicious, Gala, Fuji obsahují všechny výše uvedené vitamíny. Množství živin obsažených v plodech se však může lišit v závislosti na jejich zralosti a velikosti. Malá jablka však nejsou o nic méně užitečná než velká.

Vliv vitamínů v jablku na zdraví

Všechny vitamíny a minerály obsažené v jablkách mají pozitivní vliv na zdraví:

  • Vitamín A činí toto ovoce účinným při udržování imunity a ochraně před různými nemocemi. Navíc je to právě tato látka, která má pozitivní vliv na stav vidění.
  • Vitamin G nebo B2. Říká se mu také vitamín chuti k jídlu. Je zodpovědný za správné trávení a růst a má příznivý vliv na integritu nervového systému.
  • Draslík – funguje skvěle jako jemné diuretikum, čímž usnadňuje práci ledvin. Zmírňuje otoky tím, že kontroluje obsah tekutin v těle.
  • Železo – dobře bojuje s anémií. Z tohoto ovoce se mimochodem nejlépe vstřebává. Jablka by měla být zařazena do jídelníčku těhotných žen, protože obsahují takové množství vitamínů a železa, které dodává plodu potřebnou výživu, pokud nejsou zjevné nedostatky.
  • Fosfor má příznivý vliv na činnost mozku a je nepostradatelný pro lidi trpící nespavostí.
  • Zinek – výrazně posiluje imunitní systém. Odborníci se také domnívají, že tento stopový prvek je potřebný při odstraňování nadváhy.
  • Pektiny – pomáhají tělu v boji proti solím těžkých kovů. Stimulují také odstraňování toxinů a toxinů.
  • Jablka mají vysoký obsah jódu, převyšující množství tohoto prvku ve všech ostatních druzích ovoce. Tento prvek je vynikající profylaktikum onemocnění štítné žlázy.
  • Hořčíkové soli – chrání lidské tělo před aterosklerózou.
  • Taniny – účinně bojovat s příznaky a projevy dny a urolitiázy.
  • Kyselina listová (vitamin B9) – hraje důležitou roli v procesu dělení a tvorby buněk v některých orgánech a kostní dřeni. Klíčovou funkcí kyseliny listové je také pomáhat formovat míchu a nervový systém plodu v děloze. Stejně jako ostatní vitamíny B, kyselina listová podporuje produkci energie v těle. Věří se, že snižuje návaly hladu a pomáhá kontrolovat chuť k jídlu. Odborníci proto často doporučují dny jablečného půstu.
  • Organické kyseliny z ovoce, jako jsou jablka, hrozny a citrony, inhibují fermentaci ve střevech a bojují s pocitem nadýmání.
READ
Jaký je nejlepší způsob, jak dostat mravence z bytu?

Výhody a poškození jablek

Mnoho studií prokázalo protinádorový účinek látek obsažených v jablkách. Dietní vláknina v ovoci reguluje činnost střev, zabraňuje zácpě a tím snižuje pravděpodobnost rakoviny tlustého střeva.

Tento účinek je umocněn obsahem flavonoidů s antioxidačními vlastnostmi. Studie ukazují vliv pravidelné konzumace jablek se slupkou na snížení rizika rakoviny prsu, prostaty a plic.

Výhody a poškození jablek

Ovoce je vláknina, která snižuje vstřebávání cholesterolu, snižuje riziko aterosklerózy a chrání člověka před srdečními chorobami. Studie prokázaly, že vitamíny nacházející se v jablkách jsou prospěšné pro zdraví srdce a cév stejným způsobem jako léky, jako jsou statiny, ale bez vedlejších účinků na játra.

Toto ovoce se doporučuje pro osoby trpící cukrovkou, protože jeho glykemický index je jeden z nejnižších mezi ovocem. Jablka pomáhají kontrolovat hladinu cukru v krvi, takže je pacienti mohou konzumovat s mírou bez újmy na zdraví. Kromě toho existují i ​​další důvody, proč by diabetici měli toto ovoce zařadit do svého jídelníčku.

Bylo prokázáno, že přidání koncentrované ovocné šťávy do stravy zvířat je účinné při prevenci oxidace mozkové tkáně a pomáhá udržovat kognitivní výkon u myší. Stejné studie ukázaly, že jablka chrání tento orgán před poškozením buněk, které může vést ke ztrátě paměti.

Přestože jsou tyto plody široce používány při dietách na hubnutí kvůli jejich nízkému obsahu kalorií, jejich konzumace ve velkém množství může být kvůli obsahu cukru překážkou při hubnutí. Mějte na paměti: jedno ne největší jablko obsahuje 50 kcal.

Tyto chyby urychlují proces stárnutí a ovlivňují pohodu 100 % žen. Tým ED PRO sestavil výběr kontrolních seznamů sestavených předními odborníky v oblasti výživy a zdraví žen, aby vám zůstala mladistvá až do 80+ let.

A ano, je to zdarma! Upřímně vám chceme pomoci zlepšit vaše zdraví, prodloužit mládí a krásu.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: