Jaké jsou výhody datlí na lačný žaludek?

výhody datlí pro lidské tělo

Světová historie vaření by nešla známou cestou, kdyby lidé před 4 tisíci lety nezařadili datle do základu svého jídelníčku. Tyto lahodné, výživné plody často končí na policích jako sušené ovoce a můžete z nich uvařit cokoliv. Odborníci na výživu trvají na tom, že datle musíte jíst každý týden. To vás ochrání před mnoha nemocemi, posílí váš imunitní systém a poskytne vám kvetoucí dlouhověkost.

Vysoce kvalitní plody mají neporušenou slupku, pružnou a na dotek nejsou mokré, bez plaku a aromatické.

Výhody a poškození datlí ráno na lačný žaludek

V ideálním případě je lepší jíst čerstvé nebo sušené datle s malým množstvím převařené vody s citronovou šťávou nebo zeleným čajem. Výhody datlí ale nebudou o moc menší, pokud je přidáte do kaše, omelety nebo tvarohu.

Datle jsou velmi výživné, obsahují cca 281 kcal na 100 g a hodně cukrů, které tělo potřebuje ráno na:

  • „probuzení“ mozku, nejen pokud jde o intelektuální aktivitu, ale také pro koordinaci pohybů, což dává tělu „příkazy“ k produkci hormonů;
  • generování energie pro fyzickou aktivitu.

Pokud si po snídani s datlemi jdete zaběhat, svaly vás poté bolet nebudou.

Právě v první polovině dne datle s nejmenší pravděpodobností vedou k přibírání na váze.

Je třeba je ocenit i jako vitamínový koktejl: produkty obsahují vitamíny A, B9 a B1, C, E. Esenciální aminokyseliny a flavonoidy při léčbě datlemi nalačno přispívají k:

  • posílení imunity;
  • zachování zraku;
  • normální srdeční funkce;
  • prevence cévních onemocnění.

Při nachlazení datle nalačno zlepšují stav dýchacího ústrojí.

Dopřát si datle nalačno je přísně kontraindikováno, pokud máte vysokou hladinu cukru v krvi.

Výhody a poškození datlí pro slinivku břišní

Datle jsou úžasné ovoce. Na jedné straně jsou všechny jejich biologicky aktivní látky tělem absorbovány téměř z 99%. Na druhou stranu tělo vynakládá mnoho energie na jejich trávení a zátěž přirozeně dopadá na gastrointestinální trakt.

Datle normalizují množství a kyselost žaludeční šťávy, což je prevence onemocnění slinivky břišní. Také na ni působí jako:

  • protizánětlivé;
  • léky proti bolesti;
  • protinádorové;
  • regenerativní.
READ
Proč je Bullet Ant nebezpečný pro lidi?

Plody datlové palmy obsahují sloučeniny, které jsou rostlinnými analogy řady trávicích enzymů. Proto se s nimi lépe tráví tučná masa, těžká jídla z rýže a pšeničných obilovin.

Intenzita vlivu datlí na trávicí systém je základem toho, že se nedoporučují konzumovat v období exacerbace onemocnění slinivky břišní. Jakmile vám je ale výživový poradce dovolí vrátit do jídelníčku, budou jedině prospěšné.

Výhody a poškození datlí pro střeva

Navzdory tomu, že fermentované mléko je prvním produktem potřebným k obnově střevní mikroflóry, datle obsahují i ​​látky, které ji normalizují.

Obsahují stravitelnou a nerozpustnou vlákninu. Ten působí jemně jako projímadlo a také rychle a účinně odstraňuje toxiny a odpad z těla.

Co je důležité: datle ani při pravidelné konzumaci nesnižují vstřebávání živin, jako to dělají například ovesné vločky (také dobré pro střeva). Tyto plody by měly být také ceněny jako prevence proti:

  • vnitřní hemoroidy;
  • střevní kolika;
  • peptické vředové onemocnění;
  • průjem způsobený konzumací nekvalitních potravin.

Při konzumaci většího množství datlí se doporučuje loupat pro snazší a rychlejší průchod střevy.

Při konzumaci ovoce v množství 200 g a více denně navíc nezapomeňte vypít alespoň 1 litr čisté vody, jinak může dojít k zácpě.

Máte rádi rande? / @ BeltaPlus

Sušené datle jsou tropickými hosty ve stravě Bělorusů. Přesto mohou být užitečným doplňkem denního jídelníčku jako vynikající zdroj vlákniny, minerálů a vitamínů skupiny B. Dnes je řeč o datlích: jejich nutriční hodnotě, výhodách, rizicích konzumace a receptech na pokrmy z tohoto lahodného exotického produktu.

Datle jsou považovány za jednu z nejstarších pěstovaných plodin – před 8 000 lety byly základní součástí babylonské stravy! Název plodu datlové palmy pochází z řeckého slova daktulos, což znamená „prsty“. Čerstvé datle se sbírají na podzim a na začátku zimy a do našich zeměpisných šířek se plody dostávají v sušené formě, která samozřejmě nedokáže plně zprostředkovat svou pravou sytě sladkou chuť. Toto tropické ovoce je však nabité živinami, což z nich dělá skvělou svačinu s mírou.

Nutriční hodnota

Podle nutričních údajů obsahuje 100 g datlí:

• sacharidy: 75,0 g;

• vitamín K: 2,7 mcg (3% denní hodnota);

• vitamin B2: 0,1 mg (4% denní dávka);

READ
Co se v motorové pile nejčastěji rozbije?

• vitamin B3: 1,3 mg (6% denní dávka);

• vitamin B6: 0,2 mg (8% denní dávka);

• kyselina listová: 19,0 mcg (5% denní hodnota);

• vápník: 39,0 mg (4% denní hodnota);

• železo: 1,0 mg (6% denní hodnota);

• hořčík: 43,0 mg (11% denní hodnota);

• fosfor: 62,0 mg (6% denní hodnota);

• draslík: 656,0 mg (19% denní hodnota);

• měď: 0,2 mg (10% denní hodnota);

• mangan: 0,3 mg (13 % DV).

Ve srovnání s jiným sušeným ovocem – fíky, sušenými meruňkami nebo sušenými švestkami – mají datle nejvyšší obsah antioxidantů – flavonoidů, karotenoidů a kyseliny fenolové.

Výhody spotřeby

Zde je několik důvodů, proč přidat datle do svého jídelníčku.

Jedná se o cenné zdroje vlákniny

Pouhá 1/4 šálku datlí poskytuje 12 % denní potřeby člověka na vlákninu, která je zvláště prospěšná pro trávicí systém, který zabraňuje zácpě a podporuje pravidelné vyprazdňování a také pomáhá udržet pocit sytosti déle.

Vysoký obsah polyfenolů

Polyfenoly jsou antioxidační sloučeniny, které pomáhají chránit tělo před zánětlivými procesy. Datle obsahují více polyfenolů než většina jiného ovoce a zeleniny.

Mít nízký glykemický index

GI je měřítkem toho, jak rychle potravina zvyšuje hladinu cukru v krvi. Vláknina (v datlích neošetřených cukrovým sirupem) má na tuto kontrolu pozitivní vliv: zpomaluje trávení, zabraňuje nárůstu cukru po jídle.

Nahraďte cukr v dezertech

Datle obsahují fruktózu, která jim dodává charakteristickou karamelovou chuť, proto se často používají do různých dezertů jako náhražka cukru. Jedná se o vynikající alternativu sladkostí s „prázdnými“ kaloriemi a je prostě dar z nebes pro ty, kdo mají chuť na sladké – vysoká nutriční hodnota produktu dodává tělu nezbytné látky, jako je vitamín B-6 a železo.

Zvyšte obsah draslíku ve stravě

Datle mají vysoký obsah draslíku, důležitého elektrolytu, který tělo potřebuje pro zdraví srdce, snížení krevního tlaku a budování svalové hmoty.

Obsahuje prospěšné minerály pro zdraví kostí

Fosfor, draslík, vápník a hořčík jsou prospěšné pro pevnost kostí a snižují riziko onemocnění, jako je osteoporóza.

Rizika spotřeby

Před zakoupením dat zkontrolujte informace na obalu. Sušené ovoce je často ošetřeno cukrovým sirupem, takže jejich obsah kalorií se zvyšuje a potenciální výhody takového produktu jsou neutralizovány.

READ
Jak je okurka dobrá na ledviny?

Lidé náchylní nebo trpící cukrovkou by si při konzumaci datlí měli dávat pozor na vysoký obsah cukru.

Pokud jde o alergickou reakci, je to poměrně vzácný výskyt. Podle VeryWellFit se může vyskytnout u lidí s alergií na pyl. Příznaky: kýchání, rýma, svědění a záněty v ústech a kolem rtů.

Alergie mohou způsobovat i siřičitany obsažené v konzervačních látkách používaných při výrobě sušeného ovoce a také plísně, které se objevují při nesprávném skladování produktu. Možné příznaky se pohybují od mírného sípání v krku až po anafylaktický šok.

Jak přidat do jídelníčku

Datle se obvykle konzumují jako svačina ke kávě nebo čaji. Místo medu nebo cukru se přidávají do různých sladkých pokrmů – pečiv a smoothie, připravují se z nich zdravé bonbony, müsli a granola. Čerstvé nebo sušené ovoce se také může stát přísadou do všech druhů občerstvení, salátů, dušených pokrmů nebo dokonce pilafů.

Rada: Čerstvé i sušené datle lze skladovat v chladničce ve vzduchotěsné nádobě po mnoho měsíců a v mrazáku ještě déle – až několik let.

Zkuste připravit pokrmy z datlí podle receptů od BELTA+:

Jezte správně a buďte zdraví!

| Připravila Anastasia ZLOTNKOVÁ, BELTA+

| Foto: otevřené internetové zdroje.

PŘETISK TOHOTO MATERIÁLU (CELKU NEBO ČÁSTI) NEBO JINÉ POUŽITÍ TOHOTO MATERIÁLU JE ZAKÁZÁNO

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: