Jak jsou třešně dobré pro srdce?

Sezóna třešní začíná na konci prvního letního měsíce. Rusové jsou připraveni jíst šťavnaté ovoce k snídani, obědu i večeři. Stále se to nevyplatí přehánět, shodují se dotazovaní odborníci. Proč jsou třešně považovány za prostředek k zachování věčného mládí, komu jsou kategoricky kontraindikovány a jaké je nebezpečí jejich kostí, zjistil Izvestija.

Předcházení rakovině

Třešně jsou proslulé vysokým obsahem živin.. Jako všechny bobule je bohatý na vitamíny C, A, B1, B2, E a PP, stejně jako antioxidanty a bioflavonoidy, upozorňuje nutriční specialistka, specialistka na funkční integrativní výživu Natalia Kochubeeva.

Bioflavonoidy jsou látky, které dodávají rostlinám barvu a ochranu proti škůdcům. Pro člověka jsou důležité, protože snižují oxidační stres a chrání buňky před volnými radikály, vysvětluje nutriční specialistka.

Poznamenává to nutriční specialistka Lyudmila Mikityuk Třešně jsou také bohaté na antokyan, sloučeninu, která má příznivý vliv na paměť a mozkové funkce obecně. Zvláštní pozornost si zaslouží antokyany a také kvercetin (látka patřící mezi přípravky vitaminu P). Právě oni dělají z třešní asistenta v prevenci rakoviny.

– Američtí vědci věnovali třešním celou studii. Ukázalo se že lidé, kteří snědí 3 kg a více těchto plodů ročně, mají mnohem menší pravděpodobnost, že budou trpět onkologickými a kardiovaskulárními chorobami, ve srovnání s těmi, kteří jedí méně než kilogram, – říká partner listu Izvestija.

Třešně navíc obsahují hodně vitamínu B a vlákniny, které normalizují trávicí trakt, zlepšuje metabolismus a pomáhá při zácpě, dodává. Rostlinné antioxidanty napomáhají snadnému trávení tučných jídel, takže třešně jsou nejlepší volbou jako dezert po vydatném jídle. Vysoký obsah draslíku také pomáhá zbavit se otoků.

Staráme se o krásu

Zařadit do jídelníčku sezónní pochoutku by nemělo být jen pro zdraví, ale i pro krásu.. Třešeň je podle výživové poradkyně Lyudmily Mikityuk mimořádně prospěšná pro pokožku. Všechno je to o retinolu, stejně jako o antioxidantech, kterých se ve sladkém ovoci nachází více než stovka.

„Tyto látky urychlují regenerační procesy, pomáhají prodloužit mládí a také zabraňují vzniku vyrážek díky včasnému odstranění toxinů a toxinů,“ vysvětluje.

READ
Co se stane, když levanduli nestříháte?

K těmto výhodám se přidává to Sladké třešně obsahují melatonin, hormon, který je zodpovědný za naše biorytmy a kvalitu spánku. Odborníci na výživu věří, že pokud budete jíst jen jednu hrst bobulí každý den, po týdnu bude váš spánek silnější. Díky třešním můžete usnout rychleji a bez jakýchkoli vedlejších účinků, které mají prášky na spaní.

Denis Prokofjev, praktický lékař, držitel statusu moskevského lékaře, zdůrazňuje, že třešně jsou dobrou náhražkou cukru. Konzumace těchto plodů je pro zdraví a vzhled mnohem prospěšnější než sladkosti kulinářského původu.

Kdo není povolen

Obecně platí, že třešně nemají příliš mnoho negativních vlastností. Jsou ale momenty, o kterých musíte vědět, aby nebyly důvody k výčitkám.

Výživový specialista varuje: lidé s potravinovými alergiemi, cukrovkou a exacerbací gastritidy by měli být léčeni opatrně. V ohrožení a děti do věku 2 let.

– Kontraindikacemi jsou zácpa nebo průjem, akutní pankreatitida, střevní obstrukce, zvýšená tvorba plynu, gastritida s vysokou kyselostí, individuální nesnášenlivost k produktu, – uvádí Ludmila Mykityuk.

Podle Denise Prokofjeva Nejdůležitějším pravidlem při konzumaci sezónního ovoce a bobulovin je umírněnost. „U třešní bych radil nepřekračovat maximální dávku, která je 300 g denně. Malá část dobrých bobulí bude mít pozitivní účinek. Pokud to přeženete, mohou se objevit problémy: zvýšená hladina cukru v krvi, alergické reakce, rozvoj střevní obstrukce, “poznamenává.

Třešně, stejně jako jiné ovoce a bobule, se nedoporučují jíst na lačný žaludek. Po hlavním jídle je lepší počkat půl hodiny a dezert nahradit bobulemi. Podle praktického lékaře mohou třešně nalačno vyvolat zánět sliznice trávicího traktu, zhoršit gastritidu nebo přispět ke vzniku peptického vředu.

Nezapomeňte, že ke zrání ovoce se někdy používají různé pesticidy a chemikálie. Pro jejich neutralizaci je ideální vařit kompoty z třešní, radí odborník. – Ovoce se určitou tepelnou úpravou zbavuje škodlivých látek. To zachrání člověka před rozvojem intoxikace těla.

Co máme, to si necháme

Užitečný produkt se může stát zdrojem problémů, pokud je nesprávně skladován. Lékaři často čelí stížnostem pacientů, kteří riskují konzumaci špinavého nebo zkaženého ovoce. Odborníci tvrdí, že to nedává smysl třešně před vložením do chladničky omyjte.

READ
Jak krmit lísku?

Plody mohou mít zářezy a promáčkliny, takže pokud je nesníte ihned po umytí, začne proces hniloby. Člověk, který používá takové třešně, ve skutečnosti přináší do svého těla cizí bakteriální pozadí, což může vést k rozvoji mnoha nemocí, varuje účastník rozhovoru Izvestia.

Podle něj, bobule by měly být omyty pod tekoucí studenou vodou, aby se smyly všechny larvy, odstranily se pesticidy a nečistoty. Není nutné používat detergenty a sůl – to nepřinese mnoho užitku, ale změní pouze chuť pochoutky. Třešně skladujte v lednici, v zakryté misce, aby nepřišly do styku s jinými potravinami.

Ne dětinské

Lékaři nedoporučují příliš se obávat, pokud náhle spolknete třešňovou kost. Opustí tělo přirozeně, bez poškození vnitřních orgánů. Nebezpečí podle Denise Prokofjeva spočívá v tom, že za nepříznivých okolností může kost zablokovat dýchací cesty, a to může způsobit mechanické udušení a dokonce i smrt.

Poradí odbornice na výživu Ludmila Mykityuk buďte velmi opatrní, pokud jde o malé děti. Před podáváním třešní miminkům lékař doporučuje odstranit stopky a semena. Nejlepší je překrojit každou bobulku na polovinu, zvláště velké masité třešně.

Nebezpečné pro zdraví psů mohou být i zákeřné kosti.

Pokud zvíře spolkne několik kusů na jedno sezení, mohou uvíznout v trávicím traktu a způsobit střevní neprůchodnost. Ale nejen to znepokojuje milovníky třešní.

– Třešňové pecky obsahují amygdalin, organickou sloučeninu kyseliny mandlové. Pod vlivem žaludeční šťávy se amygdalin rozkládá na glukózu a kyselinu kyanovodíkovou. To druhé může vést k otravě. Ale to platí pouze pro syrová jadérka, vysvětluje Lyudmila Mykityuk. – Po tepelné úpravě jsou nezávadné, ale nejchutnější kompoty a džemy se získávají z třešní a vypeckovaných třešní.

Odbornice na výživu Natalia Kochubeeva uklidňuje: v jednom jadérku třešně je dávka kyseliny kyanovodíkové pro otravu organismu zanedbatelná. Pokud člověk spolkne několik kostí najednou a zlomených, může to být nebezpečné.

Výhody třešní přímo souvisí s jejím bohatým složením. Tmavé bobule jsou považovány za nejužitečnější. Třešeň obsahuje karotenoidy, antokyany. Díky nim můžete předejít rozvoji virových onemocnění a chřipky. Cherry také obsahuje draslík, který vám umožňuje pročistit tělo a normalizovat fungování kardiovaskulárního systému, vitamín, tedy silný antioxidant, bioflavonoidy a fenolické sloučeniny.

READ
Jak je Kandyk užitečný?

100 gramů třešní obsahuje pouze 50 kilokalorií. To z něj dělá nepostradatelný produkt pro ty, kteří sledují svou postavu. Díky svému bohatému složení poskytují sladké třešně neuvěřitelné zdravotní výhody. Pojďme se na to blíže podívat.

Třešně jsou tedy prospěšné pro srdce a cévy. Bobule je bohatá na draslík, který normalizuje krevní tlak. Podílí se také na rovnováze tekutin, pomáhá kompenzovat hypertenzní účinek sodíku. V třešni je navíc železo, a to má velký vliv na krevní oběh. Bobule je zvláště užitečná při anémii.

Za druhé, třešně budou dobré na klouby. Předpokládá se, že jeho účinek je podobný ibuprofenu. Vědci tvrdí, že třešňový džus dokáže zmírnit bolest po cvičení.

Za třetí, třešně prospívají trávicímu systému. V malém množství způsobí mírný projímavý účinek, bude užitečný při léčbě křečovité kolitidy. Nemělo by se objevit pálení žáhy, nevolnost, bolesti s vředy na dvanácterníku a poruchy jater.

Nervový systém bude také v pořádku, pokud začnete jíst třešně. Tato bobule dokáže zmírnit depresivní a úzkostné nálady. Může za to obsah vitamínů B. A právě melatonin je v boji proti nespavosti velmi důležitý.

Třešně prospějí očím – mají hodně betakarotenu, který se přeměňuje na vitamín A nebo retinol. A to je pro zrak nesmírně důležité.

Kromě toho bude mít draslík diuretický účinek. Benefitem třešní je v tomto případě eliminace toxinů.

Dýchací systém bude při odběru třešní v naprostém pořádku. V bobulích, jak jsme již řekli, je skutečně vitamin C. Díky tomu můžete odstranit příznaky astmatu, včetně dušnosti a silného kašle. Odstraňují se také křeče v plicích způsobené fyzickou námahou.

Třešně navíc obsahují vitamíny, které prospějí nehtům, vlasům i pokožce – A, B, C a E. Touto bobulí zajistíte hydrataci a tón pleti.

A konečně, třešně prospějí imunitnímu systému. Posílí ji, ochrání před rizikem vzniku rakoviny.

Je třeba poznamenat, že třešně jsou užitečné pro dospělé i děti. Jedná se o vynikající produkt pro lidské zdraví, takže byste ho měli během sezóny určitě jíst.

Při použití třešní existuje řada kontraindikací. Neměli by ho tedy jíst lidé, kteří:

  • Alergie na tento produkt;
  • Adheze ve střevech;
  • Diabetes mellitus.
READ
Jak krmit sazenice rajčat, aby byly husté?

Pamatujte také, že třešně jsou dobré v omezeném množství. Pokud například sníte více než 300 gramů denně, může se u vás objevit průjem a nadýmání (nezapomeňte, že bobule mají projímavé účinky). A při hubnutí by také třešně měly být v nepříliš velkém množství, protože jsou plné sacharidů, což může způsobit opačný efekt.

Ženy v poloze a kojení musí být při konzumaci třešní opatrné. Koneckonců, třešně mohou být alergenní. V prvních měsících života dítěte, když ještě kojí, se může objevit nadýmání a křeče v břiše. Sledujte zdraví svého miminka, aby se mu nevytvořily kožní vyrážky.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: