Co léčí černé hrozny?

černé hrozny

Černé hrozny jsou známy již od starověku. Jeho bobule se vyznačují nejen příjemnou sladkou a jemně nakyslou chutí, ale také mnoha léčivými vlastnostmi. Mezi oblíbené odrůdy černých hroznů patří: Gamarasha, Henab Turki, Akkermansky, Agriorgitiko, Aramon, Isabella atd. Hroznové bobule si získaly zaslouženou oblibu mezi znalci sladkých bobulí všech věkových kategorií. Samozřejmě: tyto bobule mají mnoho užitečných vlastností a jsou velmi ceněny mezi fanoušky výživné zdravé stravy.

  • Výhody
  • Škodlivé
  • Kalorická hodnota
  • Kontraindikace
  • Nutriční fakta
  • Vitamíny a minerály

Obsah

  1. Výhody
  2. Kalorická hodnota
  3. Kontraindikace
  4. Nutriční fakta
  5. Vitamíny a minerály

Výhody

Černé hrozny 1

Blahodárné vlastnosti černých hroznů jsou známy již dlouho: tyto chutné bobule pomáhají odstraňovat ledvinové kameny, zbavují tělo přebytečných solí a zlepšují stav pacientů s artritidou a revmatismem.

Hrozny jsou užitečné zejména pro ženy. Často je součástí stravy: bobule zmírňují migrény, onemocnění ledvin a zlepšují metabolismus.

Ale mohou být černé hrozny nazývány dietním produktem? Vše závisí na denním příjmu hroznů. Pokud nebudete nadměrně používat lahodné bobule, pak budou hrozny prospěšné. Tento produkt také stimuluje sexuální touhu a je účinným způsobem prevence rakoviny prsu.

Mezi další prospěšné vlastnosti černých hroznů je třeba zdůraznit:

  • zlepšení stavu pokožky;
  • prevence předčasného stárnutí;
  • snižuje úroveň negativních účinků slunce na pokožku;
  • posílení vlasů a nehtů.

Černé hrozny obsahují velké množství antioxidantů, které pomáhají předcházet rakovině, posilují imunitní systém, příznivě působí na činnost srdce, zlepšují činnost mozku a dodávají energii.

Černé hrozny jsou také užitečné pro lidi, kteří trpí ztrátou síly: tento produkt dodává energii, dodává energii a dobrou náladu. Pravidelná střídmá konzumace tohoto produktu pomůže předcházet kardiovaskulárním onemocněním.

Černé hrozny pomáhají posilovat nervový systém, snižují riziko stresových stavů, pomáhají předcházet negativním účinkům stresu, zlepšují paměť, snižují riziko vzniku krevních sraženin. Lahodné bobule mají protizánětlivé vlastnosti, čistí tělo od cholesterolu a radionuklidů.

Černé hrozny lze použít nejen k jídlu: mohou poskytnout zvláštní výhody pro pokožku. Příprava kosmetických masek na bázi hroznových bobulí tedy pomůže zvýšit elasticitu pokožky, zlepšit barvu pokožky a nasytit ji cennými vitamíny.

READ
Co můžete dát na kukuřici, abyste odpuzovali hmyz?

U lidí, kteří nemají cukrovku, černé hrozny zvýší citlivost na inzulín a normalizují hladinu cukru v krvi. Také bobule hroznů posílí stěny kapilár a optimalizují krevní oběh.

Černé hrozny 2

Hrozny mohou bránit odstraňování tekutiny z těla. Tento produkt je také považován za těžké jídlo: proto je lepší jej jíst jako samostatné nezávislé jídlo, nikoli jako svačinu nebo dezert. Nadměrná konzumace černých hroznů má negativní vliv na zuby, ničí sklovinu: po konzumaci těchto bobulí byste si měli důkladně vypláchnout ústa vodou.

Černé hrozny obsahují minimum kalorií a nasycených mastných kyselin. Ale množství sacharidů v černých hroznech je velké. Proto byste se těmito lahodnými bobulemi neměli nechat unést. Zvláště pokud se chcete zbavit přebytečného tuku a zhubnout.

Tento produkt neobsahuje žádné škodlivé látky ani karcinogeny, ale to neznamená, že musíte černé hrozny zneužívat.

Kalorická hodnota

Na 100 gramů černých hroznů je 69 kcal (3,5 % denního příjmu kalorií).

Jednotky měření Hmotnost (v gramech) Obsah kalorií, kcal
Čajová lžička 1 6 4,14
1 lžíce 18 12,42
1 šálek (200 ml) 240 165,6
1 šálek (250 ml) 300 207

Kontraindikace

Tento produkt je kontraindikován pro osoby s individuální intolerancí na složky černých hroznů nebo s vysokou hladinou cukru v krvi nebo cukrovkou. Černé hrozny by neměly být zařazeny do jídelníčku lidí s onemocněním trávicího traktu. Měli byste také omezit spotřebu tohoto produktu pro děti s nízkou hladinou hemoglobinu: bobule mohou způsobit anémii.

Hrozny mohou konzumovat těhotné ženy, ale v konečné fázi byste měli konzumaci těchto sladkých bobulí omezit. Také černé hrozny budou užitečné pro kojící matky, ale je lepší přidávat tento produkt do jídla s mírou.

Tato bobule by měla být zavedena do stravy kojenců po 8. měsíci života, po odstranění semen a slupky hroznové bobule. Protože Někdy jsou děti na tento produkt alergické, hrozny byste neměli nadužívat a postupně je zavádět do dětského jídelníčku.

Nutriční fakta

Název součásti Množství (na 100 g) % denní hodnota
Proteiny 0,72 1,6
Sacharidy 17,2 7
Tuky 0,16 0,3
Nasycené mastné kyseliny 0,114 0,633
Mononenasycené mastné kyseliny 0,014 0,039
Polynenasycené mastné kyseliny 0,102 0,17
READ
Jak otřít listy dracaena?

Vitamíny a minerály

Bobule hroznů obsahují také mnoho cenných minerálních látek, které blahodárně působí na organismus.

Množství (na 100 g)

Rozumné zavedení černých hroznů do stravy pomůže zlepšit celkový stav těla a bude mít obecný posilující účinek na buňky těla.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: