Co je lepší treska nebo štikozubec?

Ryby jsou bezpochyby nejen chutné, ale také užitečná složka týdenní spotřeba. Pro lidský organismus je nutné doplňovat zásoby bílkovin, nenasycených mastných kyselin, vitamínů a minerálů. Ryby jsou zvláště užitečné jako nízkokalorický dietní produkt pro děti a starší osoby. Atraktivní jsou nejen pochoutky jako jeseter nebo losos, ale i cenově příznivější ryby, jako je kupř štikozubce a tresky.

Při nákupu si lidé často myslí, že štikozubce a tresky jsou zdravější, ale pro správnou volbu se musíte seznámit se složením a pochopit individuální vlastnosti každého druhu.

Obsah

  1. Treska, co to je?
  2. Výhody tresky
  3. Nutriční fakta
  4. Výhody tresky pro tělo
  5. Výhody štikozubce obecného
  6. Nutriční fakta
  7. Výhody štikozubce pro tělo
  8. Kontraindikace a doporučení
  9. Výkon
  10. Srovnání produktů: co je lepší?
  11. Co je užitečnější?
  12. Jaké jsou rozdíly?

Treska, co to je?

Treska a treska patří do rodiny treska mořští obyvatelé oceánů. Jako produkt z mořských plodů jsou poptávány nejen obyvateli pobřežních oblastí, ale po celé zemi. Jsou atraktivní:

  1. Jeho dietní, chutné, jemnémaso bohaté na bílkoviny, vitamíny a minerály, zejména fosfor a vápník.
  2. Doporučeno pro zařazení do jídelníčku dětí a těhotnáa také během laktace.
  3. Odkazuje na zdroje jodnezbytné, ale v mnoha oblastech nedostatkové.
  4. Oba typy patří k levné rybí produkty a populární mezi obyvatelstvem.

Vzhled a barva šupin štikozubce a tresky se od sebe výrazně liší:

  • Štikozubec má přibližně co hřbet šedočernýa břicho a boky jsou světle šedé.
  • Pollock má po všem světle šedý povrch Existuje mnoho častých černých inkluzí.
  • Zevně je tělo štikozubce protaženo rovnoměrně po celé délce.
  • Pollock je širší u hlavy a postupně se zužuje směrem k ocasu.
  • Sotva znatelná parna na bradě tresky, charakteristický rys od štikozubce.
  • Štikozubec má krátkou hřbetní ploutev, která je umístěna blíže k hlavě, a další delší se zářezem.
  • Pollock má na zádech jasně viditelné tři ploutve.
READ
Co můžete své želvě dát kromě jídla?

Zahrnuta štikozubce a tresky ve stravě nejen zpestřit jídelníček, ale i posílit štítnou žlázu, regulátor lidského zdraví.

Štikozubec a treska

Výhody tresky

Treska obecná z čeledi treskovitých je lovena především ve studených vodách Tichého oceánu a co do objemu produkce je na prvním místě ve srovnání s ostatními treskovitými rybami včetně štikozubce. V oblasti hřebene Kuril, ostrova Sachalin a Dálného východu je treska považována nejen za chutnou, ale lehké a zdravé jídlo. Vzhledem k její dostupnosti si tuto rybu zamiluje každá rodina a ví, jak ji správně vařit.

Nutriční fakta

Treska je bohatá nejen na nutriční složení, ale i na velké množství mikroelementy a vitamíny. Obsahuje poměrně hodně bílkovin, tuků a téměř žádné sacharidy.

  • Obsahuje velmi málo tuku 0,9 g na 100 g produkt, díky kterému jsou ryby užitečné při dietě.
  • Existuje poměrně hodně bílkovin živočišného původu, asi 15,9 g na 100 g, což je 500 g, což je denní norma pro dospělou osobu.
  • Z přítomných vitamínů “A”, “E”, skupina “B”, zvláště chrání před anémií “VE 12”.
  • Vitamín RR, kyselina nikotinová, podílející se na tvorbě enzymů v živých buňkách.
  • V tresku je velké množství makroprvků, které poskytují až 100 % fosforu, draslíku a hořčíku ve 30 g buničiny. A také 100% jód, 150% kobalt a 110% chrom.
  • Nenasycené mastné kyseliny Omega-3 poskytovat asi 20 % normy.
  • Pollock je známý svým nízkým obsahem kalorií 70 kcal na 100 g.

treskovité ryby

Výhody tresky pro tělo

Pollock má velkou nutriční hodnotu:

  • Doporučuje se používat při všech zdraví prospěšných dietách, zasytí organismus svým bohatým chemickým složením a nezpůsobuje hlad.
  • Složení mikro a makroprvků je příznivé pro zubní sklovinu, zajišťuje růst vlasů a zlepšuje stav pokožky.
  • Doporučuje se Pollock zařadit do jídelníčku u mnoha nemocí jako jsou: selhání endokrinního systému, cukrovka, nemoci kardiovaskulární systémnemoci bydlení a veřejných služeb.
  • Pro lidi, kteří zažijí nedostatek jódu, doporučuje se jíst pravidelně.
  • pro obézníPollock je užitečný jako nízkokalorický produkt.

Výhody štikozubce obecného

Hlubinný štikozubec se loví ve vodách Tichého a Atlantského oceánu v mnoha zemích světa a v Rusku. Chytil rybu tak, že to neztratila své aroma a chuťové vlastnosti okamžitě zpracovány na rybářských základnách. To zajišťuje zachování všech prospěšných nutričních vlastností štikozubce.

READ
Co všechno můžete zasadit s jahodami?

Nutriční fakta

Štikozubec, stejně jako treska mořské ryby, je poměrně velké velikosti až 70 cm a hmotnost do 3 XNUMX kg. Bohaté na všechny mini a makro minerály a vitamíny důležité pro lidský organismus. Mezi užitečné komponenty patří:

  • V poměru na 100 g dužiny štikozubce obsahuje: bílkoviny o 16,6 nebo 11 %, tuk cca. 2,2 g nebo 5 % a sacharidy 0 %, vláknina 0 %.
  • Obsah kalorií na 100 g buničiny celkem 86 kcal.
  • 100 g dužiny štikozubce obsahuje mikro- a makroprvky: hořčík (9 %), sodík (3 %), draslík (10 %), železo (4 %), fosfor (24 %), zinek (6 %).
  • Jedna 100g porce štikozubce obsahuje vitamíny B: B6 (5 %). B12 (40 %), také D (8 %), PP (7 %), A (4 %) a E (8 %).
  • Obsahuje užitečné mononenasycené mastné kyseliny, které si tělo samo nevyrábí.

štikozubce ryby

Výhody štikozubce pro tělo

Po zmrazení si štikozubce zachovává své prospěšné vlastnosti, jako je:

  • Štikozubec jako jemný, měkký produkt normalizuje trávení a neutralizuje a odstraňuje karcinogenní složky v těle.
  • Mají skvělý léčivý účinek na srdce a cévy antioxidanty obsažené v rybí dřeni.
  • Je užitečné jíst štikozubce, obsahující Omega 3, jód, k regulaci činnosti štítné žlázy a také ke zlepšení stavu pokožky a růstu vlasů.
  • Má znatelný pozitivní vliv na deprese a nervové poruchy, posiluje imunitní systém.
  • Pokrmy ze štikozubce pomohou při cukrovce dodržovat přísnou dietu. Bylo zjištěno, že ryby snižuje hladinu cukru v krvi.

Kontraindikace a doporučení

Mořské ryby tresky a štikozubce složením podobné, jsou velmi užitečné a doporučují se téměř každé osobě ke konzumaci v různých pokrmech, jako samostatný produkt nebo jako součást jiných receptů.

V některých případech může být jejich použití kontraindikováno podle následujících doporučení:

  • Individuální nesnášenlivost rybí produkty obecně nebo tresky a štikozubce samostatně. Nedoporučují se alergikům na mořské plody.
  • Mořské produkty z tresky a štikozubce mohou obsahují příliš mnoho soli, který se nedoporučuje lidem s vysokým krevním tlakem nebo podrážděním žaludečních sliznic.
  • Všechny mořské ryby jsou často nakažených parazity. Pokud je jejich přítomnost zjištěna nebo existuje podezření, je lepší je přestat používat.
  • Mořské ryby nelze jíst syrové, až po tepelné úpravě.
  • Lidem trpícím zácpou se nedoporučuje jíst tyto druhy ryb ve větším množství kvůli přítomnosti železa v nich, které působí jako pojivo natrávené potravy.
  • Kdo je pozorován? zvýšená kyselost organismu Rybí krmivo se doporučuje konzumovat v malých množstvích, aby nedošlo k podráždění žaludku.
  • Tresky a štikozubce jsou málo kostnatý, ale pro děti jsou vybírány s největší pečlivostí.
READ
Co přidat do pračky, aby vaše prádlo vonělo?

Nesprávné skladování ryb může způsobit otrava s vážnými následky.

Výkon

Volba mezi treskou a štikozubcem, který z nich je užitečnější, je rozhodně obtížná a zbytečná. Oba typy jsou téměř stejně užitečné a obsahují vysoká nutriční hodnota, téměř stejný obsah kalorií. Kontraindikace a doporučení platí pro štikozubce i tresky.

Liší se velikostí, hmotností a vzhledem, a co je nejdůležitější, cenou, asi jedenapůlkrát. Cenový rozdíl se vysvětluje tím, že štikozubce je obtížnější uchovat, zatímco tresky se loví ve větším množství, takže jsou dostupnější.

Výběr závisí na osobní preference spotřebitele a jeho financí.

Jak se treska liší od štikozubce, tresky a navagy?

V mořích a oceánech je mnoho druhů ryb. Jejich obchodní význam je velmi velký, ale znalosti většiny lidí o některých typech rybích surovin jsou nedostatečné. Je čas vyplnit tuto mezeru porovnáním několika hlavních typů.

Srovnání produktů: co je lepší?

Okamžitě stojí za to říci, že je nepravděpodobné, že i zkušený obchodník bude schopen rozlišit tresku od mražené tresky. Pollock ve své čisté podobě je snadno rozpoznatelný podle jasně barevné linie na jeho straně. Ale skvrnitost, počet ploutví a „vousy“ jsou úplně stejné. Treska obecná může dorůst pouze do 0,8 m. Maximální velikost dospělé tresky obecné dosahuje dvou metrů, je mírně kulatější.

Pollock je vysoce ceněn kulinářskými odborníky v asijských zemích. Lov tohoto plemene se v posledních desetiletích rozrostl do takové míry, že jeho populace začala klesat. Jeho maso je stejně chutné bez ohledu na roční období. Treska je ale nejpříjemnější na podzim. Poté se hejna ryb rozmnoží a nashromáždí mnoho užitečných látek. Kaviár obou ryb je stejně užitečný.

Když už mluvíme o výhodách tresky a tresky, musíme vzít v úvahu, že oba typy obsahují znatelné množství:

  • karoten;
  • thiamin;
  • vitamín C;
  • kyselina listová;
  • jód;
  • fosfor.

Aby treska měla pozitivní účinek, musí se jíst alespoň dvakrát týdně. Kaviár této ryby, na rozdíl od mnoha jiných druhů, má minimální obsah kalorií. A obsahuje vápník, molybden, dokonce i fluorid, který je prospěšný pro zuby. Systematická konzumace kaviáru z tresky vám umožní:

  • urychlit zotavení těla, podkopané vážnými nemocemi nebo dlouhodobou léčbou silnými léky;
  • stabilizovat dýchací systém;
  • vyrovnat se s nedostatkem řady cenných látek.
READ
Co má rád broskvoň?

Pollockova játra si také zaslouží samostatnou diskusi. Doporučuje se používat v pooperačním období a v boji proti šerosleposti. Výhody tohoto produktu pro hematopoetický systém a pro vlasy a pokožku jsou zaznamenány. Takové potraviny by měly být používány s opatrností v případě zánětlivých poruch různé povahy. Nedoporučuje se jíst treska játra ve velkém množství.

Tresčí játra obsahují o něco více tuku než treska, ale mají nižší koncentraci bílkovin. Zvýšená přítomnost sacharidů zvyšuje celkový obsah kalorií v produktu. Vitamíny, mastné kyseliny a prospěšné anorganické látky jsou přítomny v játrech obou typů ve stejném objemu. Tresčí játra pomáhají posilovat imunitní systém. Doporučuje se pro ty, kteří neustále zažívají těžkou fyzickou aktivitu.

Co je užitečnější?

Otázka, která ryba je prospěšnější – štikozubec nebo treska, trápí i návštěvníky rybích trhů a obchodů. Na rozdíl od dvou předchozích druhů ryb se zde porovnávají zástupci různých (treska a štikozubce) čeledí. Štikozubec se sklízí jak v Tichém oceánu, tak ve vodách Atlantiku.

Rybáři vědí, že ho potřebují dopravit na břeh co nejdříve, nejlépe zmrzlý. Lépe se tak zachová neobvyklá vůně a příjemná chuť.

Štikozubec je poměrně nenápadně zbarvený. Břicho je přirozeně světle šedé, stejně jako boky. Hřbet je nápadně tmavší, zbarvený do šeda, někdy s černým nádechem. Štikozubec je delší než treska a má širší ocas a hlavu. Chybí ale charakteristický knír pod spodní čelistí. Jedna z ploutví štikozubce je poměrně krátká a ta blíže ocasu je delší a má prohlubeň.

Pollock je z hlediska nutriční hodnoty horší než jeho „podlouhlý“ protějšek. Obsahuje o něco méně živin a o něco hůře se vstřebávají. To je důvod, proč je štikozubec oceňován jak odborníky na výživu, tak specialisty v oblasti kojenecké výživy. Kulinářské kvality této ryby jsou také vyšší. Chcete-li je plně uchovat, neměli byste produkt smažit, ale péct nebo vařit v páře.

Náklady na 1 kg štikozubce jsou o něco vyšší než náklady na 1 kg tresky. Poslední jmenovaný je méně kalorický. Obsahuje mnoho mastných kyselin, které si tělo nedokáže samo vyrobit.

Konzumací štikozubce můžete kompenzovat nedostatek antioxidantů. Pomáhá předcházet depresím a dalším patologiím nervového systému.

Při výběru mezi těmito dvěma rybami se musíte zaměřit především na vlastní chuťovou prioritu. Někteří spotřebitelé si stěžují, že štikozubec je příliš nevýrazný. Ale pro ty, kteří mají sklon k nadměrné tělesné hmotnosti, je to výhodnější. Chcete-li ušetřit peníze, můžete se vyhnout každodenní konzumaci ryb. Tento režim je extrémně důležitý pouze pro ty, kteří mají středomořskou stravu.

READ
Jak zajistit fólii?

Jaké jsou rozdíly?

Pollock a navaga – tito blízcí příbuzní tresky se neustále nacházejí ve výkladních skříních a na rybích trzích. Výběr mezi nimi je zásadně důležitý. Když už mluvíme o navaga, je důležité vzít v úvahu, že toto jméno zahrnuje ryby Dálného východu i severu. Velikost obou typů je velmi malá. Dosahuje maximálně 0,5 m, a to i poměrně zřídka.

Většina exemplářů navaga prodávaných v ruských obchodních řetězcích je mnohem menší, než jsou limitní hodnoty. Chuť tichomořských a polárních odrůd je velmi podobná. Odborníci se domnívají, že je jemný a jemný.

Maso Navaga obsahuje hodně selenu, který je důležitý pro nervový systém. A také obsahuje značné množství jódu.

Navaga umožňuje částečně pokrýt potřebu:

  • retinol;
  • vitamíny skupiny B;
  • Vitamín D

Z hlediska těchto komponent však není Pollock nižší než jeho „soupeř“. Oba typy obsahují značné množství Omega-3 polynenasycených kyselin. Energetická hodnota navaga je nižší než u tresky. Proto se mnohem lépe hodí pro dietní výživu. Jinak je jejich kvalita stejná.

Jak vařit pollock v troubě, můžete vidět v následujícím videu.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: