Co dělat s obsahem tuku v mléce?

Navzdory všeobecnému přesvědčení není kojení pro matky vždy snadné. Často to vyžaduje úsilí a ženy se mohou potýkat s problémy. A miminko se musí naučit správně sát mateřské mléko a tato část krmení může celý proces ještě ztížit.

Dalším důvodem, proč může být kojení problém, je, že může být obtížné přesně vědět, jaký druh mléka tělo produkuje. Pokud maminka neodsává (což není vždy jasný ukazatel), nebo miminko pravidelně neváží, můžeme jednoduše doufat, že mléka je dostatek. Druhá otázka: jak pochopit, že mléko je dostatečně výživné, a jak zvýšit obsah tuku v mateřském mléce? Pojďme zjistit, kdy je to opravdu nutné a co se dá dělat.

Obsah

  1. Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu
  2. Jak zjistit obsah tuku v mateřském mléce?
  3. Jak zjistit obsah tuku v mateřském mléce doma?
  4. Jak zvýšit obsah tuku v mateřském mléce?
  5. Měli byste užívat doplňky stravy pro zlepšení nutriční hodnoty mléka?
  6. Číst dál
  7. Kolika u dítěte: proč bolí bříško?
  8. Kolika u dětí: příčiny a léčba
  9. Jak léčit dětskou koliku: praktické rady pro rodiče
  10. Jak organizovat péči o seniora: možnosti doma a v penzionu
  11. “Klid, jen klid!”: jak rychle překonat stres
  12. Stres a nemoc
  13. Vliv stresu na psychiku a zdraví: způsoby, jak s ním bojovat
  14. Zbavte se stresu: 8 relaxačních koníčků
  15. Jednoduché způsoby, jak se zbavit únavy a stresu
  16. Léky na cystitidu
  17. Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství
  18. Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?
  19. Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek
  20. Novorozenecká výživa
  21. Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence
  22. Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví
  23. Stresová inkontinence moči u dětí: příčiny, léčba
  24. Obsah tuku v mateřském mléce
  25. Proč nemůžete zvýšit obsah tuku v mateřském mléce
  26. “Dopředné” a “zadní” mléko
  27. Jak zlepšit kvalitu mateřského mléka pro kojící matku doma
  28. Pitný režim
  29. Dieta a dieta
  30. Denní rutina
  31. Video
Contents
  1. Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu
  2. Jak zjistit obsah tuku v mateřském mléce?
  3. Jak zjistit obsah tuku v mateřském mléce doma?
  4. Jak zvýšit obsah tuku v mateřském mléce?
  5. Měli byste užívat doplňky stravy pro zlepšení nutriční hodnoty mléka?
  6. Číst dál
  7. Kolika u dítěte: proč bolí bříško?
  8. Kolika u dětí: příčiny a léčba
  9. Jak léčit dětskou koliku: praktické rady pro rodiče
  10. Jak organizovat péči o seniora: možnosti doma a v penzionu
  11. “Klid, jen klid!”: jak rychle překonat stres
  12. Stres a nemoc
  13. Vliv stresu na psychiku a zdraví: způsoby, jak s ním bojovat
  14. Zbavte se stresu: 8 relaxačních koníčků
  15. Jednoduché způsoby, jak se zbavit únavy a stresu
  16. Léky na cystitidu
  17. Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství
  18. Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?
  19. Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek
  20. Novorozenecká výživa
  21. Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence
  22. Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví
  23. Stresová inkontinence moči u dětí: příčiny, léčba
  24. Obsah tuku v mateřském mléce
  25. Proč nemůžete zvýšit obsah tuku v mateřském mléce
  26. “Dopředné” a “zadní” mléko
  27. Jak zlepšit kvalitu mateřského mléka pro kojící matku doma
  28. Pitný režim
  29. Dieta a dieta
  30. Denní rutina
  31. Video
READ
Co má Spirea ráda: slunce nebo stín?

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Jak zjistit obsah tuku v mateřském mléce?

Jak zjistit obsah tuku v mateřském mléce?

Mléko se neobjevuje hned po porodu, v prvních dnech se novorozenec živí mlezivem. Někdy musíte počkat asi 3-5 dní, než se proces laktace normalizuje. Některé ženské mléko je „namodralé“ a čiré. Předpokládá se, že takové mléko obsahuje málo živin a dítě ho nemá dostatek.

Normální mléko by mělo být bílé. Dělí se na přední a zadní.

  • Vpředu je hodně sacharidů. Právě to může podle neonatologů způsobit koliku u dítěte. Ale je to velmi důležité: přední mléko uhasí žízeň dítěte.
  • Zadní mléko obsahuje mnoho živin, a proto může mít nažloutlý odstín.

Kromě toho je přední strana více vodová a zadní strana je mastnější. Zadní část přichází zpravidla ke konci krmení a ne vždy je možné ji dostatečně hlasitě vyjádřit.

Ne vždy je možné laboratorně otestovat mateřské mléko na obsah tuku. Málokdy je to však přesné, protože obsah tuku se může měnit nejen během období laktace, ale také během jednoho krmení. Chcete-li zjistit přesný výsledek, musíte odebrat několik vzorků mléka na analýzu.

Jak zjistit obsah tuku v mateřském mléce doma?

I když se nejedná o přesný test, poskytne vám představu o vašem obsahu tuku a pomůže vás také uklidnit. Ve většině případů jsou matčiny obavy z nedostatečného obsahu tuku v mléce neopodstatněné a jsou spojeny s tím, že vidí pouze „přední mléko“, které skutečně vypadá „jako bílá voda“. Jak tedy můžete sami určit obsah tuku bez analýzy?

V první řadě je potřeba odsát přední a zadní mléko. Vzhledem k tomu, že druhá část se obtížně odsává – vzniká pod vlivem stimulace prsu, je nejlepší odsát stejné množství mléka před a po krmení dítěte (ze stejné mléčné žlázy).

Budete potřebovat zkumavku, úzkou sklenici nebo injekční stříkačku o objemu 5 cm3. Zalijeme je rozmíchaným mlékem do výšky 10 cm a necháme 5-6 hodin nastojato při pokojové teplotě. Bez dotyku změřte pomocí pravítka části, na které se bude mléko dělit: voda bude dole, tuk nahoře. Porovnejte dvě čísla: celkovou výšku, kterou mléko zabírá v nádobě, a tloušťku tukové vrstvy a převeďte množství tuku na procenta. 1 milimetr tukové vrstvy odpovídá 1 %. To bude obsah tuku: 3,6-4,6% tuku v mléce se považuje za normu.

Nebuďte hned naštvaní, pokud je váš obsah tuku pod normálem. Jednak se stále nejedná o laboratorní, ale o domácí metodu stanovení, která může být nepřesná. Za druhé, není důležitý obsah tuku, ale to, jak vaše dítě jí a roste. Pokud zde nejsou žádné problémy, pak je s mlékem vše v pořádku.

READ
Co můžete dát na dno akvária?

Jak zvýšit obsah tuku v mateřském mléce?

Jak zvýšit obsah tuku v mateřském mléce?

Pokud se máma obává množství tuku v mateřském mléce, existuje několik způsobů, jak zvýšit obsah tuku, které může vyzkoušet.

Aplikujte nebo vyjadřujte častěji

Tajemstvím může být krmení nebo pumpování častěji. Podle odborníků z LaLecheLiga, když jsou prsa plná, je obsah vody v mléce vyšší, protože od posledního kojení uplynulo více času, takže si tělo myslí, že je dítě dehydratované a potřebuje více vody.

Když mezi kojením uplyne méně času, mléko bude mít vyšší obsah tuku.

Je známo, že to, co kojící matka jí, ovlivní její mateřské mléko. Tělo si vezme všechny živiny a promění je v ideální jídlo pro miminka. Ale pro zlepšení mateřského mléka musíte nejprve získat více bílkovin: jsou to bílkoviny, které mohou zvýšit obsah tuku.

Získejte více tuku

Jedna studie uvádí, že matky na dietě s nízkým obsahem sacharidů měly ve svých dětech více tuku než matky na dietě s vysokým obsahem sacharidů. Myšlenka je taková, že více tuku v těle matky přejde do mateřského mléka.

Není to však tak jednoduché: například neexistuje žádný důkaz, že by ketodieta měla pozitivní vliv na složení mateřského mléka.

Nejezte jen tuky

Výzkum ukázal, že druhy tuků, které jíte, budou přítomny v mléce. Studie publikovaná v European Journal of Clinical Nutrition zjistila, že mateřské mléko španělských matek obsahuje méně nasycených tuků a více zdravých mononenasycených a omega-3 mastných kyselin. To odráží tradiční středomořskou stravu Španělska.

Může také trvat 2-3 dny, než mateřské mléko zareaguje na dietní změny.

Obecně platí, že musíte jíst mononenasycené a polynenasycené mastné kyseliny, které jsou velmi důležité pro vývoj mozku. Jsou to tuky, které se nacházejí v rostlinných olejích, ořeších, semenech a rybách. Můžete také zařadit potraviny, které mají nízký obsah sacharidů, ale vysoký obsah tuku.

Ve studii vědců bylo prokázáno, že slunečnicový lecitin zvyšuje obsah mastných kyselin v mateřském mléce. Používá se také k léčbě ucpaných mlékovodů, protože mateřské mléko „skluzuje“ a snižuje pravděpodobnost ucpání.

Ve studii slunečnicový lecitin zastavil pokles množství tuku v mléce kojících matek. To dokazuje, že slunečnicový lecitin zvyšuje obsah tuku (Pediatric Gastroenterol Nutrition).

Masáž prsou je velmi prospěšná při kojení, protože dokáže stimulovat tok mléka. Masáž prsou může navíc ovlivnit tuk ve vašem mateřském mléce a pomoci jej přenést na vaše dítě. Když maminka vyvine lehký tlak na prso, posune tučné zadní mléko blíže k bradavce, a to zajistí, že dítě dostane mléko s vysokým obsahem tuku. Důležité: Ujistěte se, že vaše dítě zcela vyprázdní prso.

Nesnažte se zvýšit obsah tuku v mléce, pokud se vám daří. Více neznamená lépe, přebytečný tuk způsobuje u miminek střevní dysbiózu!

READ
Jak dezinfikovat proti molům?

Měli byste užívat doplňky stravy pro zlepšení nutriční hodnoty mléka?

Měli byste užívat doplňky stravy pro zlepšení nutriční hodnoty mléka?

Odborníci poznamenávají, že bez ohledu na to, jak se matka stravuje, tělo bude stále produkovat mléko s nejvyšší nutriční hodnotou. Je pravda, že pokud matka nemá dostatek živin, dítě dostane to, co potřebuje, na úkor těla matky: kojící matka může vyvinout různé nedostatky.

Na výživě tedy v určitých situacích záleží. A co trendy formule, sušenky a různé doplňky ke zvýšení produkce mateřského mléka?

Výživa ovlivňuje složení našeho mateřského mléka. Většina vitamínů, některé minerály, mastné kyseliny posilující mozek a mnoho prospěšných fytonutrientů, jako jsou antioxidanty, se v mateřském mléce zvyšují, když je zařadíme do jídelníčku.

Měli byste zkusit sušenky na kojení? Kalorie navíc vás zasytí a mohou pomoci produkovat více mléka. Většina odborníků navíc tvrdí, že kojící sušenky mohou být účinnou potravinou, kterou může kojící matka zařadit do svého jídelníčku. Pokud zjistíte, že jíte dostatek kalorií a pijete dostatek tekutin, ale stále máte problémy s tvorbou mléka, tyto zdravé svačiny pro kojení vám mohou dodat potřebnou podporu. Většina odborníků ale zdůrazňuje, že složky obsažené v těchto pamlscích jsou většinou účinné při kojení a pravidelném odsávání.

Je tedy lepší zajistit, aby se vaše dítě přisávalo k prsu často a efektivně: je to účinnější než jakákoli umělá výživa, čaj nebo kojenecká sušenka. Mateřské mléko se vyrábí „na požádání“, takže dlouhodobé odloučení od dítěte, odmítání nočního kojení až do šesti měsíců nebo nesprávné přisávání jsou nejčastějšími důvody poklesu nabídky mléka.

O čajích pro laktaci říkají odborníci totéž: jejich účinek je nízký a nespolehlivý. Přečtěte si o tom, co může skutečně pomoci zvýšit produkci mléka, v článku „Čaj a kojení: Vše, co potřebujete vědět o čajích pro laktaci“.

Číst dál

Kolika u dítěte: proč bolí bříško?

Kolika u dítěte: existuje nějaký důvod k obavám? kolika: jaký je důvod? MedAboutMe sdílí tipy, co by rodiče měli dělat, když se objeví kolika.

Kolika u dětí: příčiny a léčba

Jak mohou rodiče a děti překonat toto těžké a nepříjemné dětské období koliky a nepropadnout beznaději?

Jak léčit dětskou koliku: praktické rady pro rodiče

Jaké prostředky mohou pomoci s kolikou u dítěte, jaké prostředky mohou rodiče použít, aby pomohli dítěti.

Jak organizovat péči o seniora: možnosti doma a v penzionu

“Klid, jen klid!”: jak rychle překonat stres

Často se člověk ve stresu dopouští neuvážených činů, kterých později lituje. Jak se rychle uklidnit a nepodléhat emocím?

Stres a nemoc

Hypertenze, cukrovka, astma, migrény, ekzémy, chronická nespavost jsou jen malou částí možných důsledků dlouhodobého vystavení stresu

Vliv stresu na psychiku a zdraví: způsoby, jak s ním bojovat

Dopad stresu na psychiku a celkové zdraví člověka je neuvěřitelně obrovský, ale můžete a měli byste s ním bojovat, hledat způsoby, jak negativní emoce uvolnit.

Zbavte se stresu: 8 relaxačních koníčků

Jednoduché způsoby, jak se zbavit únavy a stresu

Jak se zbavit stresu pomocí jednoduchých, ale účinných způsobů? Máte moc pomoci si obnovit svůj emocionální stav.

READ
Jak zalévat hrozny na jaře?

Léky na cystitidu

Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství

Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?

Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence

Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví

Stresová inkontinence moči u dětí: příčiny, léčba

Stresová inkontinence moči u dětí: možné příčiny. Co dělat, když se u dítěte objeví stresová inkontinence moči?

jak zvýšit obsah tuku v mateřském mléce

Mateřské mléko je ideální potravou pro novorozence. Když má matka hodně mléka a dítě má dobrou chuť k jídlu, nebývají v prvním roce života problémy s přibíráním na váze.

Pokud kojené dítě dostatečně nepřibírá na váze, mohou se objevit otázky týkající se obsahu tuku a/nebo kvality mléka. Může to být tím, že obsah tuku v mateřském mléce je nízký?

Je nemožné zvýšit celkový obsah tuku v mateřském mléce! Můžete ale ovlivnit jeho kvalitu a množství.

Obsah tuku v mateřském mléce

Proč nemůžete zvýšit obsah tuku v mateřském mléce

Obsah tuku v mateřském mléce je konstantní hodnota. Nezáleží na stravě, takže byste se neměli pokoušet ji změnit pomocí výživy kojící matky. Naopak, takové pokusy mohou poškodit zdraví dítěte.

Existuje názor, že mateřské mléko se stane více tučným při konzumaci vlašských ořechů, smetany, kondenzovaného mléka, zakysané smetany, tučného tvarohu a tučného sýra, stejně jako bohatých masových vývarů.

Výše uvedené produkty však buď způsobují alergie, nebo jsou těžce stravitelné a vážně narušují trávení a metabolismus u matky i dítěte. Proto je do 3 měsíců věku miminka raději úplně vyřadit z jídelníčku kojící matky.

“Dopředné” a “zadní” mléko

Pro pohodlí bylo zavedeno podmíněné rozdělení mateřského mléka na „přední“ a „zadní“. „Dopředu“ je mléko, které dítě saje během prvních 15 minut krmení. Je vodnatější, méně kalorický, a tedy méně tučný než „záda“.

Když miminko odsaje „dopředné“ i „zadní“ mléko, opije se a nasytí, jelikož „zadní“ mléko je výživnější díky zvýšenému obsahu tuků v něm. Na jedno kojení je tedy nutné kojit mlékem z jednoho prsu úplně.

Jak zlepšit kvalitu mateřského mléka pro kojící matku doma

Kromě správného přiložení dítěte k prsu musí matka upravit:

  • pitný režim;
  • dieta a dieta;
  • denní režim (spánek, bdění, procházky, fyzická aktivita).

Příroda se stará především o zachování života a zdraví dítěte. Proto při špatné výživě matky bude její tělo obzvláště akutně pociťovat nejprve nedostatek a poté nedostatek živin a minerálů. Matka nemůže ovlivnit obsah tuku v mléce, ale může ovlivnit jeho kvalitu a množství.

READ
Jak obložit dno bazénu?

Pitný režim

Základem mateřského mléka je voda, proto kojící matka potřebuje vypít alespoň dva litry tekutin (8-10 sklenic) denně. Nepijte vodu s jídlem, musíte pít mezi jídly.

výživa při kojení

Napít se:

  • čistá pitná voda (bez plynu);
  • slabý černý nebo zelený čaj (možné s mlékem);
  • bylinné čaje;
  • kompoty, želé, přírodní šťávy (při absenci alergií);
  • nízkotučné mléko a nízkotučné zakysané mléčné výrobky (omezené a bez alergií);
  • poplatky za laktagon (byliny na podporu laktace mateřského mléka).

Nemůžete pít:

  • káva;
  • kakao;
  • alkohol;
  • sýtené nápoje.

Dieta a dieta

Každý ví, že výživa kojící matky by měla být vyvážená a pestrá, aby její mléko bylo nejen výživné, ale aby se také produkovalo v dostatečném množství.

Menu kojící matky na týden by mělo obsahovat:

  • nízkotučné polévky, nízkotučné masové a zeleninové vývary;
  • hypoalergenní obiloviny (pohanka, rýže, ovesné vločky);
  • čerstvé, vařené a pečené ovoce, zelenina a bylinky (nezpůsobující alergie a zvýšenou tvorbu plynu);
  • nízkotučné mléčné a kyselé mléčné výrobky;
  • lískové oříšky;
  • bobule (borůvky, borůvky, ostružiny, černý rybíz);
  • rostlinné oleje.

Ze stravy během kojení byste měli vyloučit:

  • všechny luštěniny a houby;
  • bílé zelí;
  • vlašské ořechy;
  • ryby;
  • citrusové plody;
  • petržel;
  • česnek;
  • hrozny.

Pokud jste na pochybách, zda zařadit nějaký přípravek do svého jídelníčku, poraďte se se svým pediatrem.

Denní rutina

Pokud kojící matka plně jí, pije dostatek tekutin, ale zároveň chronicky nespí, málo se hýbe, je nervózní a málokdy chodí na čerstvý vzduch, nemusí utrpět ani tak kvalita mateřského mléka jako jeho množství .

denní režim kojící matky

Pokud dojde k porušení klidového režimu, tělo matky začne aktivně produkovat stresový hormon, který se na dítě přenáší mlékem. V důsledku toho může být spánek dítěte narušen. Ukazuje se začarovaný kruh: matka je nervózní a unavená – dítě je zlobivé. Chcete-li tomu zabránit:

  • snažte se spát ve stejnou dobu jako dítě;
  • neváhejte požádat o pomoc své blízké;
  • chodit, dělat sporty, které jsou vám dostupné a přinášejí radost.

Mateřské mléko je nejlepší jídlo (a pití) pro vaše dítě. Není nutné (a nemožné!) zvyšovat jeho obsah tuku, protože již obsahuje vše potřebné pro zdraví novorozence.

Kvalita a množství mateřského mléka závisí na vašem životním stylu a stravě. Pokud máte pocit, že se vám nedostává mléka a miminko málo jí, navštivte svého pediatra nebo kojícího lékaře.

Video

  1. Ivanova L.A., Schmidt A.A., Gaivoronskikh D.I. Kojení: praktická příručka pro lékaře. – Petrohrad: SpetsLit, 2018. – 63 s.
  2. Fateeva E.M., Tsaregradskaya Zh.V. Kojení a psychologická jednota “matka – dítě” – školicí příručka pro zdravotnický personál v porodnických a dětských ústavech. Moskva: “AGAR”, 2000. – 18 s.
  3. Dotsenko V.A., Batyrev M.I. Kojení (krmení dítěte v prvním roce života). 2. vyd. – Petrohrad: Nakladatelství Neva, 2004. – 128 s.

* Uvedené informace nelze použít pro vlastní diagnostiku, stanovení léčby a nenahrazují návštěvu lékaře!

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: