Co byste při hubnutí neměli jíst v noci?

Jedním ze základních a dobře známých pravidel hubnutí je, že v noci nemůžete jíst. Odborníci na výživu však kategoričnost tohoto rozsudku vyvracejí. Hlad před spaním zaženete i při té nejomezující dietě, ale ne všechny potraviny jsou pro takovou svačinku vhodné.

Obsah

  1. Obsah článku:
  2. Proč byste neměli jíst v noci
  3. Pravidla pro večerní jídlo
  4. Co můžete jíst před spaním
  5. Večerní menu
  6. Co nejíst před spaním

Obsah článku:

Proč byste neměli jíst v noci

Lékaři vysvětlují nutnost zdržet se večerních jídel fyziologickými procesy v těle. Má se za to, že pocit hladu v noci podporuje obnovu buněk, kterou během dne brzdí stres. Pozdní večeře zatíží trávicí systém prací a nedovolí mu, aby se během spánku obnovoval. Jídlo před spaním narušuje produkci melatoninu, a proto může způsobit nespavost.

Při dietě je obzvlášť důležité se v noci nepřejídat. Tělo je totiž kvůli lehkému nočnímu pocitu hladu nuceno získávat energii štěpením vlastních tuků. Díky tomu můžete během spánku shodit přebytečná kila.

Pokud si žaludek naplníte pozdě večer, naruší se proces odbourávání tukových buněk. Výjimkou jsou děti a dospívající, jejichž rostoucí tělo neustále potřebuje další zdroj energie. Večeřet mohou později než hodinu a půl před spaním.

Mezi odborníky na výživu navíc panuje názor, že záleží pouze na celkovém počtu kalorií, nikoli na načasování jídla. Důležité je pouze vydat více energie, než spotřebujete – a pak půjdou přebytečná kila pryč. Je však na místě připomenout, že pozdní večeře mají stále negativní vliv na trávení.

Některé potraviny se tráví déle než jiné. Tučné maso, například vepřové, se tedy tráví až 6 hodin a bude vyžadovat zvýšenou práci žaludku. To naruší váš spánek a učiní jej neklidným a možná nebudete moci usnout vůbec. Ostatní potraviny nezatíží trávicí systém a zaženou hlad, aniž by způsobily újmu.

Obecnou zásadou správné výživy je rozdělit jídla na dílčí porce a jíst málo, ale často. Poslední jídlo by proto nemělo být bohaté.

READ
Jak lámat kameny?

Pravidla pro večerní jídlo

Obecným názorem je, že po 18:00 nemůžete jíst. Ve skutečnosti není vše tak jednoduché. Doporučuje se zdržet se jídla alespoň 1,5 hodiny před spaním. To znamená, že pokud jdete spát ve 23:00, dokončete večeři ve 21:30.

Během večeře je lepší se vyhnout potravinám obsahujícím hodně sacharidů a tuků. V opačném případě můžete ráno vidět nadbytečná kila na bocích, břiše a bocích a stávající tukové zásoby nebudou vyčerpány.

Na oběd a snídani je vhodnější nechat hutná, vysoce kalorická jídla. Ne každý má však možnost mít výživná jídla po celý den. Proto můžete večer utišit hlad tím, že vyloučíte jen ty nejškodlivější potraviny.

Lidé, kteří nedrží dietu a nestěžují si na nadváhu, si mohou dovolit i jídla s velkým množstvím cukru na noc – pečivo, palačinky, med, sladkosti. Ale samozřejmě jen v omezených porcích. Nasytí mozek glukózou a rychle zmírní akutní pocit hladu, který narušuje spánek.

Lidé s cukrovkou by se ale měli vyhýbat potravinám s vysokou glykemickou hladinou. Aby se před spaním dostatečně nasytili, je pro ně lepší sníst kousek sýra, vypít čaj s heřmánkem, kefírem nebo sklenici mléka.

Co můžete jíst před spaním

Aby večeře byla zdravá a snadná a abyste se vyhnuli nebezpečí přibrání kil navíc tím, že sníte malý kousek nesprávného jídla, je důležité si pamatovat, která jídla můžete jíst před spaním a která ne.

Seznam povolených jídel je ve skutečnosti velmi široký. Není nutné hladovět a projevovat vůli konzumací mrkve. Vydatná a chutná večeře je zcela přijatelná, včetně všeho, co chcete. Jediným pravidlem je, že by neměl obsahovat špatně stravitelné jídlo.

Nejzdravější jídla k večeři, která nezničí kvalitu spánku ani nenaruší váš jídelníček, jsou:

    Hořká čokoláda. Odborníci na výživu kladou tuto chutnou pochoutku na první místo mezi sladkostmi. Obsahuje malé množství cukru a mnoho užitečných látek včetně antioxidantů, které normalizují krevní tlak a mají příznivý vliv na náladu;

Z bílkovinných potravin lze na seznam vhodných jídel k večeři zařadit pouze ta, která jsou lehce stravitelná (ne déle než 1,5 hodiny). Jedná se o kefír, jogurt, nízkotučný tvaroh, vejce, dietní maso (například kuřecí řízek), ryby pečené ve fólii. Jako příloha k hlavnímu jídlu se hodí zelená zelenina, rajčata, bylinky v téměř libovolném množství. Můžete jíst nějaké brambory, mrkev, řepu, houby a fazole.

READ
Co se stane, když se salmonelóza neléčí?

Ořechy jsou poměrně vysoce kalorický produkt, který se nedoporučuje lidem, kteří se snaží zhubnout. Malé množství mandlí však neuškodí. Rychle zažene váš hlad, aniž by to ovlivnilo výsledky vaší diety. Kromě toho mandle stabilizují hladinu cholesterolu a triglyceridů, čímž zabraňují rozvoji kardiovaskulárních onemocnění. Také dobrou variantou pro svačinu před spaním jsou pistácie bez soli. Obsahují velké množství živin a jsou lehce stravitelné.

Můžete si koupit dýňová semínka a dát si rychlou svačinu. Zaženou hlad a připraví tělo na spánek. Vysoké množství hořčíku v tomto produktu vám pomůže rychle a hluboce usnout.

Jsme zvyklí jíst k obědu polévku, ale toto zdravé jídlo je perfektní položkou menu pro dietní večeři. Lehký kuřecí vývar se rychle tráví a nepovede k vzhledu dalších centimetrů.

Hlad je také možné ukojit ovocem. Tomel, jablko, granátové jablko, hroznové víno, banán, meloun vám pomohou cítit se sytí a zmírní touhu „sníst něco chutného“. Vhodné k pozdní svačině a směsi sušeného ovoce.

Tělo často zaměňuje žízeň za hlad. Půl hodiny před jídlem vypijte sklenici vody – k večeři pak s velkou pravděpodobností sníte méně. A před spaním si můžete uvařit šálek zázvorového čaje. Zázvor neutralizuje povzbuzující účinek kofeinu a je užitečný při hubnutí.

Večerní menu

Aby byla večeře zdravá a dietní, zařaďte následující jídla:

    Talíř zeleninové polévky v kuřecím vývaru s bílou rybou pečenou v alobalu;

Experimentujte se svým seznamem potravin a vytvořte si vlastní jídelní lístek na tento týden. Toto jídlo by mělo být promyšlené a zdravé.

Co nejíst před spaním

Kromě potravin, které se rozhodně doporučují k utišení hladu před spaním, existují i ​​takové, které k večeři absolutně nemůžete. Tyto zákazy jsou zvláště přísné pro ty, kteří chtějí zhubnout.

V první řadě jsou to všechno vysoce kalorické potraviny. Do této kategorie spadají výrobky, které obsahují více než 150 kcal na 100 g. Zapomeňte proto na těstoviny, chléb, cereálie, vepřové a jiná tučná masa, výrobky z těsta. Dorty a pečivo se smetanou, mléčnou čokoládou je také nejlepší nechat na ranní jídlo. Do této skupiny patří i sladké jogurty a tvaroh s přísadami.

READ
Co se stane s kozou, když ji nedojíš?

Pro zdravý spánek se vyhněte alkoholickým nápojům, kávě a energetickým nápojům. Zelí, cuketa a feferonky způsobí fermentaci v žaludku a naruší trávení během spánku. Měli byste se také vyhnout přílišnému množství koření, které způsobuje chuť k jídlu. Pár hodin po konzumaci kořeněného jídla se můžete probudit z nového pocitu hladu a musíte si jít dát další svačinu.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: